marți, 2 decembrie 2008

Avionul electromagnetic

Aproape zilnic mor oameni in accidente aviatice din cauze tehnice, atmosferice sau de alta natura.

Avioanele sunt mari consumatoare de energie, iar in conditiile actualei crize de energie existenta pe tot globul, calatoria cu avionul va fi din ce in ce mai dificila.

Pentru a se putea calatori cu avionul in conditii de siguranta si de a nu se mai produce accidente aviatice, cat pentru a reduce consumul de combustibil al avioanelor, am realizat alt experiment "avionul electromagnetic" care a fost mentionat in revista Flacara nr. 3 din 16 ianuarie 1987, cu titlul "Avionul din sufragerie", avand ca scop marirea sigurantei de zbor a avioanelor in atmosfera.

Am construit un avion in propria sufragerie cu ajutorul caruia urmaream sa demonstrez ca, aerul care vine din fata avionului si izbeste frontal fuselajul, poate fi absorbit si folosit la inaintarea si sustinerea in aer a avionului, asa cum trenul circula pe sine sau vapoarele pe apa.

Deschiderea aripilor este de 5 m, iar lungimea fuselajului de 3,5 m.

Sistemul de propulsie al avionului electromagnetic este alcatuit din doua motoare de motoreta ìMobraî, asezate cate unul pe fiecare aripa care la randul lor, actioneaza cate o elice.

Propulsia avionului este asigurata de functionarea acestor doua motoare si cele doua elice si de un cilindru electromagnetic care traverseaza fuselajul avionului din fata pana in spate, pe toata lungimea sa.

Cilindru electromagnetic este format dintr-un tub dreptunghiular confectionat din placaj, avand diametrul de 10 cm si o lungime de 3,5 m, pe care este infasurata sarma de cupru de Fy 1,5 mm, pe o portiune de 3 m, identica cu a unui solenoid.

Infasurarea din sarma de cupru este alimentata de doi acumulatori de 24 V X 110 A legati in serie.

Aerul este absorbit in interiorul cilindrului electromagnetic pe la polaritatea electromagnetica pozitiva S creata de solenoid, unde este accelerat (altfel decat in cazul unor motoare cu turbina, comprimare si ejectare) si emis pe la polaritatea electromagnetica negativa N in spatiu constituind jetul de propulsie electromagnetica.

Aerul care intra in contact cu corpul avionului nu se mai opune la inaintarea avionului, ci ajuta la inaintarea lui, reducand totodata consumul de combustibil.